3 Απριλίου 2013

Squircle - Μισό μοτίφ

Square to Circle = Squircle! Το είδα κάπου γραμμένο έτσι και μου άρεσε σαν τίτλος αυτής της ανάρτησης. Θα μιλήσουμε λοιπόν σήμερα για τα μισά μοτίφ. Θα δείτε την εφαρμογή στο πλεκτό μου, με το πολύπαθο Κλασσικό μοτίφ 2 (διαβάστε την παλιά μου ανάρτηση για να καταλάβετε τι εννοώ) για το πως τετραγωνίζουμε τον κύκλο ή κυκλώνουμε το τετράγωνο!
Έχουμε λοιπόν το σχέδιο από το βασικό τετράγωνο μοτίφ, στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό:
Το έχουμε ήδη δουλέψει, πλέκοντας πάρα πολλά μοτίφ, αυτά που, όταν ενωθούν αργότερα, θα αποτελέσουν το εργόχειρό μας. Άρα το γνωρίζουμε από έξω και ανακατωτά! Για τα κυκλικά μοτίφ είναι πιο εύκολο, στα τετράγωνα όμως το "σπάσιμο" γίνεται διαγώνια, διαλέγοντας ποιά στοιχεία θα διατηρήσουμε. Ιδού το δείγμα!
Αφού καταλήξουμε στο επιθυμητό μέγεθος πλέκουμε όσα μοτίφ χρειάζονται. Για το παραπάνω αποτέλεσμα χρειάστηκαν 13 βασικά μοτίφ, 16 βοηθητικά κυκλάκια για ένωμα στις 4 κορυφές από αντίστοιχα μοτίφ και 8 μισά μοτίφ. Εδώ να σημειώσω ότι, όταν πλέκουμε το μισό μοτίφ, ανεβαίνοντας στον επόμενο γύρο δουλεύουμε από την ανάποδη του πλεκτού (wrong side). Αναγκαίο κακό, αφού λείπει το κομμάτι που χρειαζόμαστε για να στηριχθούμε.

Γενικά, το μέγεθος του μισού μοτίφ εξαρτάται από το αρχικό μας σχέδιο. Μεγάλη βοήθεια είναι η ύπαρξη του γραφικού με τα σύμβολα πλεξίματος, παράδειγμα:

Δοκιμάστε να το εφαρμόσετε στα δικά σας μοτίφ και ευχάριστα θα ανακαλύψετε πόσο θα σας χρειαστεί για μια στρωτή λαιμόκοψη, αν πλέξετε μπλούζα ή τσάντα με τετράγωνα μοτίφ. Βέβαια σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα το πατρόν, θα χρειαστεί εκτός από το 1/2 και το 1/3 του μοτίφ (εξάγωνα) ή ακόμα και το 1/4.

Άλλη μια ιδέα για ελλειπές μοτίφ και εφαρμογή σε δαντέλα.

Δοκίμασα, τέλος, να κάνω κάποιου είδους τελείωμα στο  Squircle αλλά το αποτέλεσμα δεν με ικανοποίησε και έτσι προτίμησα να το αφήσω σκέτο, χωρίς άλλη επιβάρυνση. Συμφωνείτε;

Copyright 2013 - all rights reserved
Just a reminder that all personal pictures belong to me, please do not use them without my permission.

7 σχόλια:

  1. Δεν είναι τέλεια τα παιχνίδια που παίζει η φαντασία μας με το βελονάκι;;; Μπορείς να σκεφτείς, να οραματιστείς και μετά να πραγματοποιήσεις το σχέδιο που επιθυμείς!!! Το έχω κάνει και εγώ αυτό το μισό μοτιφάκι και μάλιστα χρησιμοποιώντας μόνο το...1/4 από το αρχικό για να σχηματίσω μία ωραία γωνία-τελείωμα!!! Άλλη φορά σχημάτισα γωνίες! Φαντασία να υπάρχει...Το τελείωμά σου υπέροχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρώτη φορά βλέπω μισό μοτίφ και σε ευχαριστώ για αυτή την ανάρτηση. Αν και δεν γνωρίζω καλά να πλέκω με βελονάκι, πιστεύω θα τα καταφέρω. Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΝΝΙΤΑ ΜΟΥ!!!!
    ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΑ!!!
    ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αννίτα μου πολύ ωραίο εργόχειρο. Οι οδηγίες μάλλον απευθύνονται σε άτομα που ξέρουν πολλά πράγματα από πλέξιμο με βελονάκι. Εγώ θέλω μαθήματα τετ α τετ. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολυ ωραια και εξυπνα τα μοτιφακια μου αρεσουν παρα πολυ αλλα δεν το διακινδυνεψα εγω να κανω εχω μονο καποια που μου εφτιαξε η μαμακαμου αλλα τωρα ετσι οπως τα ειδα ισως προσπαθησω.Υπεροχη και η δαντελα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. poli omorfa motifakia exoy omws poli doylia egw den ta paw kala mai to enwma asta na pane filakia kali sinexia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ όμορφο το εργόχειρό σου Αννίτα μου!!Όμορφη και προσεγμένη δουλειά!!!Μπράβο!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...